15 Ιουλ 2006

ΠΟΙΟΣ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΝ " Αγιο Αντον "






«Προτιμώ να είμαι θύμα παρά θύτης», έγραφε στον αδερφό του Αλέξανδρο ο «Αγιος Αντον», ο κορυφαίος ρώσος διηγηματογράφος και θεατρικός συγγραφέας Αντον Παύλοβιτς Τσέχωφ, που στις 14 Ιουλίου συμπληρώνονται 102 χρόνια από το θάνατό του. «Κατάλαβα τώρα με τον νου μου, με την ψυχή μου που τόσο έχει υποφέρει, πως ο άνθρωπος ή δεν έχει κανένα προορισμό, ή έχει έναν και μόνο: τη γεμάτη αυταπάρνηση αγάπη για τους άλλους».

Ποιος όμως ακούει ηδυσμένους λόγους;

K.T

Απο την Ναυτεμπορικη ON LINE το θεμα της Παρασκευης .

6 σχόλια:

Σταυρούλα είπε...

Άγιος πραγματικά.
Κανείς, δυστυχώς, Ιωάννα μου, κανείς!
Την αγάπη μου!
Υ.Γ. Απ΄τα λίγα που έχεις βάλλλει, άρθρα μεστά ανθρωπιάς και νοήματος γράφει ο/η Κ.Τ.

Sokxenos είπε...

ηδυσμένω λόγω
δοτική του μέσου
του δικού μας μέσου

Ιωάννα

apousia είπε...

''Δίπλα σ'αυτό το σταχτί,πληκτικό πλήθος των αδύναμων ανθρώπων,πέρασε ένας μεγάλος,πνευματώδης,προσεκτικός σε όλα άνθρωπος,κοίταξε αυτούς τους θλιβερούς ανθρώπους και με μελαγχολικό χαμόγελο και ήπια αλλά βαθιά μομφή,με απελπισμένη λύπη,αποτυπωμένη στο πρόσωπο και στην καρδιά,με ειλικρινή,ωραία φωνή,είπε:
''Ζείτε απαίσια κύριοι!''

Σ'αυτή τη μομφή,
τη βαθιά κι ειλικρινή,βρίσκεται η κοινωνική σημασία της τσεχοφικής δημιουργίας.

Από τον Γιάννη Στυλιάτη,μεταφραστή και μελετητή του..

άστεγος είπε...

Καλημέρα Ιωάννα μου! Βλέπω έναν βαθύτατο ανθρωπισμό στις φράσεις αυτές, που μας έρχεται από πολύ παλιά με σταθμούς στην πλατωνική φιλοσοφία, στο Χριστό, στους διαφωτιστές και στους μεγάλους συγγραφείς του 19ου αιώνα. Σήμερα ο ανθρωπισμός αυτός δεν εκπροσωπείται επαρκώς ούτε από την εκκλησία ούτε από το μεγαλύτερο μέρος της σύγχρονης διανόησης. Ας είναι, μόλις ζορίσουν λίγο περισσότερο τα πράγμτα,θα γυρίσουμε πάλι εκεί.

Θεοδόσης Βολκώφ είπε...

Δύσκολα όλα αυτά, δύσκολά πολύ αλλά πόσο όμορφα...

Την καλησπέρα μου, Ιωάννα, σε σένα και στους υπόλοιπους της παρέας.

Βολκώφ

ellinida είπε...

Είναι κάτι ανάλογο του be or not to be . Πολεμώντας να βρω τις ισορροπίες μεταξύ θύματος και θύτη .